پوست خشک و حساس و مراقبت از آن+معرفی محصول

پوست خشک و حساس

روتین مراقبت از پوست خشک و حساس؛ علاوه بر کمک به حفظ سلامت و زیبایی پوست، منجر به محافظت از آن در مقابل تحریکات خارجی مختلف می‌شود. به همین‌دلیل بسیاری از پزشکانِ متخصص در زمینه مراقبت از پوست، به افرادی که از حساسیت و خشکیِ بیش از حد پوست خود رنج می‌برند، توصیه می‌کنند تا استفاده از محصولات مناسب پوستی را در اولویت قرار دهند تا در نهایت به این‌شکل، موفق به مراقبتِ کامل و مناسب از پوست خود شوند. در همین‌راستا معمولا دسته دیگری از افراد، به سراغ برخی از محصولاتِ مناسب پوست خشک و حساس همچون آلوئه‌ورا، گلاب و یا روغن‌های طبیعی و محصولات بدون عطر و الکل می‌روند. آن دسته از کسانی که قصد دارند کیفیت روتین مراقبتی خود را به چندین برابر افزایش دهند، از محصولاتی با فاکتور حفاظتیِ بالا از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید استفاده می‌کنند.

پوست خشک و حساس چگونه علائمی دارد؟

  1. احساس کشیدگی و خشکی در پوست مخصوصا بعد از حمام یا شنا کردن
  2. پوسته پوسته شدن پوست
  3. قرمز بودن التهاب در بخش هایی از پوست
  4. پیری زود هنگام
  5. احساس خارش در پوست

 

روتین پوست خشک و حساس

در راستای مراقبت از پوست خشک و حساس؛ علاوه بر استفاده از محصولات مناسب و سازگار با آن، راهکار‌های دیگری نیز وجود دارند که انتخاب آنان، برابر با شادی و طراوت همیشگیِ پوست‌تان خواهد بود. به عنوان‌مثال حمام با آب گرم منجر به جلوگیری از تحریک‌پذیریِ پوست می‌شود. اگر از خشکی و رطوبت پوست خود رنج می‌برید، استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست خشک و حساس که حاوی عصاره‌های طبیعی و بدون الکل هستند، به شما کمک می‌کنند تا میزان رطوبت پوست خود را به خوبی کنترل نمایید. استفاده از لوسیونِ پس از حمام یا شست‌و‌شوی کامل و منظم آن، به حفظ رطوبت پوست کمک بسیاری می‌کند. در واقع لوسیون باعث نرم شدن پوست شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

عواملی دیگر در ایجاد پوست خشک و حساس

تاثیر تغذیه در پوست خشک و حساس

تغذیه مناسب نیز نقش بسیار مهمی در سلامت پوست دارد. مصرف غذاهای حاوی ویتامین E، C و گلیسرین بسیار مفید و کمک‌کننده خواهند بود. استفاده از عصاره‌های گلاب، آلوئه‌ورا، چای سبز و روغن‌های طبیعی و… نقش موثری در پاکسازی پوست و حفظ رطوبت آن دارند.

توجه به فصول سال

در صورت داشتن پوست خشک و حساس، بهتر است در فصول سرد از دستکش استفاده کنید تا موفق به محافظت کامل از پوست خود در مقابل سرما شوید. رعایت این نکات و توجه به روش‌های مراقبت از پوست خشک و حساس، باعث می‌شود تا به سلامت و زیباییِ پوست‌تان کمک نمایید.

مراجعه به پزشک

به خاطر داشته باشید که درمان مشکلاتِ جدی پوست با مراجعه به یک پزشک متخصص امکان‌پذیر است. در این‌صورت موفق به استفاده از محصولات مناسب پوست خود خواهید شد. با توجه به اهمیت انتخاب محصولاتِ مناسب پوست‌های خشک و حساس، در ادامه تعدادی از آنان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

چرا پوستم خشک و حساس است؟

  • عوامل ژنتیکی
  • هوا
  • حمام با آب داغ
  • سن فرد
  • شست و شوی بیش از اندازه پوست
  • گرما
  • کمبود کلاژن پوست

 

سرم نیاسینامید اسید اوردینری

سرم نیاسینامید اسید اوردینری یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌رود که حاوی نیاسینامید (ویتامین B3)، اسید اوردینریک و مواد مرطوب‌کننده دیگر است. این سرم در مراقبت از پوست خشک و حساس به شیوه موثری عمل نموده و علاوه بر تسکین التهابات پوست، به بهبود وضعیت آن نیز کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر آن، نیاسینامید باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست شده و به این‌شکل، منجر به جوانسازی و بهبود ساختار پوست می‌گردد. بنابراین استفاده از سرم نیاسینامید اسید اوردینری به مرور زمان، منجر به بهبود وضعیت پوست خشک و حساس خواهد شد.اوردینری پوست خشک

سرم لاکتیک اسید اوردینری

سرم لاکتیک اسید اوردینری به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات پوستی محسوب می‌شود که شامل اسید لاکتیک و اوردینری است. مواد تشکیل‌دهنده این سرم به مرور زمان به ترمیم پوست کمک نموده و در نتیجه، منجر به آبرسانی و نرمی آن می‌شوند. لاکتیک اسید یک نوع اسید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است و از آنجایی که منجر به بهبود بافت پوست می‌شود، در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید لاکتیک به تجدید سلول‌های پوست کمک کرده و پوست را صاف و نرم می‌سازد. همچنین، این اسید می‌تواند به ترمیم پوست کمک نموده و مانع از ایجاد پیری زودرس شود. به واسطه استفاده منظم از این سرم می‌توانید عوارض پیری را کاهش داده و در نتیجه به افزایش رطوبت و نرمی آن کمک کنید.اوردینری

سرم ماتریکسیل اسید اوردینری

سرم ماتریکسیل اسید اوردینری یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست است که برای پوست خشک و حساس بسیار مفید است. این سرم حاوی موادی مانند ماتریکسیل و اوردینری است که می‌تواند به بهبود سلامت و استحکام پوست کمک کند. ماتریکسیل (Matrixyl) نوعی پپتید است که به تقویت ساختار پوست کمک می‌کند. این ماده در تولید کلاژن و الاستین که به عنوان دو پروتئین مهم برای سلامت و جوانی پوست محسوب می‌شوند، به شیوه موثری عمل می‌کند. با تقویت این پروتئین‌ها، ماتریکسیل منجر به تقویت و بهبود قوام پوست می‌شود.

بنابراین استفاده از سرم ماتریکسیل اسید اوردینری در روتین مراقبت از پوست می‌تواند به تقویت و بازسازی پوست کمک کند. این محصول علاوه بر کمک به افزایش رطوبت و سلامت پوست خشک و حساس، علائم پیری و چین و چروک پوست را نیز کاهش می‌دهد.ordi-1

سرم آسکوربیک اسید اوردینری

سرم آسکوربیک اسید اوردینری یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است که حاوی آسکوربیک اسید و اوردینری بوده و به همین‌دلیل، می‌تواند به بهبود بافت و سلامت پوست کمک کند. اسکوربیک اسید یک فرم پایدار و فعال ویتامین C است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و روشن‌کننده می‌باشد. این ویتامین به ساخت کلاژن کمک نموده و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد. ویتامین C موجود در این سرم، موجب برطرف‌سازیِ نیاز پوست خشک و حساس به تسریع عملکرد سلولی می‌گردد. بنابراین، استفاده از سرم آسکوربیک اسید اوردینری می‌تواند به تقویت ساختار پوست، کاهش علائم پیری، مرطوب کردن و روشن شدن پوست شما کمک کند.

ordinery

سخن پایانی:

وبسایت پونه مارکت به عنوان یکی از وبسایت‌های فعال در زمینه فروش محصولات پوستی، توجه ویژه‌ای به تغذیه‌رسانی مناسب هر پوست و به‌ویژه پوست‌های خشک و حساس دارد. بنابراین در صورتی که قصد دارید به واسطه خرید محصولات اوردینری، خشکی و حساسیت پوست خود را کاهش داده و شادابی و طراوت را به آن هدیه دهید، تنها کافی‌ست نام محصول موردنظر خود را در میان محصولات این فروشگاه جست‌و‌جو نموده و در نهایت با پرداخت هزینه‌ای مناسب اقدام به خریداریِ آن نمایید. در واقع با انتخاب این وبسایت، خود را به تجربه یک خرید امن و مطمئن برای پوست‌تان دعوت خواهید نمود.

 

مطالب مشابه:

پوست مختلط و همه چیز درباره آنمراقبت از پوست خشک در زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *